FANDOM

Servant Grunt (ang. warczący, charkoczący sługa) to jeden z potworów w Amnesii. Jest także najczęściej spotykanym i niebezpiecznym przeciwnikiem.   

Servant Grunt
Servant.jpg
Servant Grunt pędzący w naszą stronę.

Ogólnie                                                               Edytuj

Potwór nie ma możliwości mówienia, ze względu na to, że praktycznie nie posiada szczęki i większości języka. Jednak dalej jest w stanie emitować gardłowe warczenie oraz ryk. Czasami jednak, gdy się przysłuchamy mamy możliwość usłyszenia "I see you" (widzę cię) i "There you are" (tutaj jesteś). Ich postrzeganie wizualne i słuchowe wydaje się praktycznie nienaruszone. Jeśli się nie ukryjesz, lub będziesz hałasować potwór z łatwością cię usłyszy i zaatakuje. Patrząc bezpośrednio na niego tracisz poczytalność.

Czasami, kiedy potwór po prostu się szwęda i nie wie nic o twojej obecności, słychać i widać, jak drapie się lub płacze. Jego warkot zwykle oznacza, że widzi Daniela i idzie się z nim rozprawić. Kiedy widz gracza i go atakuje, nie dają się łatwo zmylić i odpuścić pościgu. Laudanum, czyli mikstura, która przywraca życie powinna zostać natychmiast wypita po uderzeniu przez bestię.

Inteligencja "Servanta" jest zagadkowa. Nie jest on skuteczny w wyszukiwaniu kryjówek Daniela. Może on nie zauważyć bohatera stojącego w ciemności (o ile nie ma nigdzie źródła światła). Można go zgubić chowając się za drzwiami lub za innym obiektem, choć te kryjówki wydają się być dla nas oczywistymi.

WyglądEdytuj

Servant to odpychający, humanoidalny stwór, pozornie pozszywany z różnych ciał. Szwy i otwarte rany, brudne bandaże szczelnie owijające nogi i inne części tułowia, do tego "rozdęte" ramiona i przerażające dłonie tworzą monstrum rodem z najgorszych koszmarów. Do tego dodajmy samą twarz. Pierwsze co rzuca się w oczy to rozciągnięte

Amnesia Monster.png

Servant Grunt z bliska.

do absurdalnej długości szczęki wiszące nad torsem. Nad nimi znajdują się gadzie oczy, wypukłe i zwrócone w różne strony. Jego "skóra" pełni funkcję "ubrania". Jej skóry od pasa w dół tworzy "spódnicę". W czasie chodzenia można usłyszeć odgłos pocierania skóry.                

LokacjeEdytuj

Charkoczącego sługę możemy spotkać w poniższych lokacjach:

  • Archiwum (halucynacje)
  • Piwniczka winna (wizualne)
  • Rafineria (wizualne BĘDĄ atakować kiedy Daniel będzie zbyt blisko)
  • Pokój gościnny
  • Magazyn
  • Więzienie (w południowej i północnej części)
  • Prezbiterium 
  • Piwnica (wizualne)

Spotkanie w pokoju gościnnym może być naprawdę niebezpieczne. W archiwach, piwniczce winnej i rafinerii będą cię atakować tylko kiedy do nich podbiegniesz. W kanałach mamy możliwość zobaczenia już martwego potwora rozdartego przez Cień na trzy części. Bliskie spotkanie z tą bestią prawie zawsze oznacza śmierć.

CiekawostkiEdytuj

  • Jeśli jesteś w oświetlonym kącie, a Servant Grunt Cię spostrzegł, możesz kucnąć, złapać pierwszą beczkę z brzegu i trzymać ją przed sobą tak, żeby zasłonić twarz stwora. Wtedy nie powinien cię zobaczyć (działa nawet z krzesłami).

GaleriaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki